PERHATIAN :

JIKALAU ADA FILEM BARU YANG DIPERTONTONKAN, SILA SHARE KE FACEBOOK ATAU TWITTER SEBELUM VIDEO INI DIDELETE..
JIKA ADA VIDEO YANG SUDAH DIPADAM SILA LAPORKAN DEKAT RUANGAN KOMEN.. NANTI NOLOVE GANTIKAN DENGAN YANG BARU.. JIKA ADA.. HIHIHIHI

Tuesday, 19 July 2011

RAHSIA BROADBAND KU LAJU

Posted by Perantau Sepi Nolove On 02:43 0 Komen Anda Di Sini
Share


Dulu aku paling benci broadband celcom aku nie.. Nak tau kenape? sebab slow.. Dapat saki baki 3g je Asyik guna GPRS je.. Tapi kalau dapat 3g pon, slow gak broadband aku nie.. Tak tahu kenape.. Kadang kadang x berfungsi langsung. Tersekat macam tu je.. Sakit hati aku di buatnya.. Rasa macam nak pecah pecahkan je lappy nie.. Biasa la kalau duk kat kg.. Line kurang..  Selepas aku cuba kaedah Cara Melajukan Broadband Yang Habis Limit (Mencapai Had Kuota Penggunaan)  laju seeyyy.. Boleh tahan.. nak tengok you tube pon dapat.. Tersenyum sorang sorang aku kejap.. Al maklum la broadband dah laju.. hihihi.. Korang lak bila lagi nak try? Cer cuba la.. Dan satu lagi rahsia aku nak berkongsi ngan korang semua, iaitu pasal DNS SETTING .. Aku dapat nie pon tika   ANONYMOUSE tengah top dulu.. X la dulu sangat, dalam tahun 2011 nie jugak la..  Bulan berape aku dah lupa la.. Biasa la, aku nie cepat lupa.. hihihi. Sape yang bagi aku lupa la.. huhuhu.... Nak tahu mcm mane cara nak bikin DNS SETTING tu? Meh ikut cara nie.. Mula mula pergi ke broadband atau dikenali sebagai MOBILE PATNER. DISCONNECT kan dulu pelayan anda.. Buka TOOLS, OPTION , PROFIL MANAGEMENT, Lepas tu clik pada EDIT . Selepas anda clik pada EDIT , cliik pulak pada ADVANCED.. Selepas anda clik dia kan kuar pada paparan yg baru, Dan kemudianya cari DNS SETTINGS .. Kemudian pilih STATIC dan masukkan number number yg dibawah :

PRIMARY DNS          =   8.8.8.8
SECONDARY DNS   =   8.8.4.4


COPY PASTE YG DI ATAS..




Kemudian clik OK SAVE , SET AS DEFAULT   dan clik OK sekali lagi.. 


siap .. Senangkan..  Sekarang boleh la anda  ONLINE

Semoga berjaya.. 

0 Komen Anda Di Sini:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular