PERHATIAN :

JIKALAU ADA FILEM BARU YANG DIPERTONTONKAN, SILA SHARE KE FACEBOOK ATAU TWITTER SEBELUM VIDEO INI DIDELETE..
JIKA ADA VIDEO YANG SUDAH DIPADAM SILA LAPORKAN DEKAT RUANGAN KOMEN.. NANTI NOLOVE GANTIKAN DENGAN YANG BARU.. JIKA ADA.. HIHIHIHI

Wednesday, 20 July 2011

TIP UNTUK BAKAL PENGANTIN PEREMPUAN

Posted by Perantau Sepi Nolove On 21:38 0 Komen Anda Di Sini
Share


AMBOI SENYUM LEBAR KORANG YA. TAK SABAR NAK NAIK PELAMIN, MENGHITUNG HARI LA TU.TAKPE TAKPE... SUKA HATI KORANG LA. KAT SINI PAK CIK NAK BAGI BEBERAPE TIP KEPADA BAKAL PENGANTIN PEREMPUAN WALAU PUN PAK CIK NIE LELAKI.

.::CINCIN::.
korang pengantin perempuan mintak la cincin yang murah, pasal apa? pasal duit yang selebihnya tu korang suruh pengantin lelaki tu belikan barang barang dapur. takut nanti barang dapur macam senduk pun terpaksa digadai.

.::KASUT::.
suruh pengantin lelaki belikan korang kasut phua chu kang. sebab kasut tu boleh gunakan ke ladang atau kebun. kasut terompah pon boleh la.. mesti majlis korang tu akan dikenang sampai bila bila.. hihihi

.::BEG TANGAN::.
kalu boleh tak payah beli tapi mane boleh tak belikan.. tak payah beli yang besar, yang kecik pun dah cukup untuk pengantin perempuan. bila beli yang kecik maka barang yang diisi pun mesti la sikit. jadi tak la perlu risau bila beg tu kena rompak atau ragut.

.::KAIN::.
beli kain ela murah je untuk buat pakaian pengantin perempuan dan dalam kuantiti yang sikit. kalau mahal, tak payah beli sebab pengantin perempuan pakai untuk sekali dua je. lepas tu dah tak pakai sebab saiz pinggang akan lari lepas kawin. lagi lagi kalau dah ada anak.

.::BILIK PENGANTIN::.
bila menghias bilik pengantinperempuan nie tak payah la nak hias sampai rambu rambu berjurai atau berkembu sebab hari tu je nampak best. masuk dua tiga bulan pengantin lelaki mesti rimas. kalau dah rimas kat kusyen diorang boleh tido. korang nak ke?

.::KENDURI KAHWIN::.
yang nie mesti gempak la buat yang gempak pasal nak dikenang sampai bila bila. gempak yang dimaksudkan ialah panggil wartawan, panggil jurugambar, jururawat, juruwang dan segala juru.baut sampai 10 hari 10 malam, jemput kampung kampung sebelah sekali . baru la orang cerita pasal kenduri korang tu..

0 Komen Anda Di Sini:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular