PERHATIAN :

JIKALAU ADA FILEM BARU YANG DIPERTONTONKAN, SILA SHARE KE FACEBOOK ATAU TWITTER SEBELUM VIDEO INI DIDELETE..
JIKA ADA VIDEO YANG SUDAH DIPADAM SILA LAPORKAN DEKAT RUANGAN KOMEN.. NANTI NOLOVE GANTIKAN DENGAN YANG BARU.. JIKA ADA.. HIHIHIHI

Saturday, 24 December 2011

Posted by Perantau Sepi Nolove On 22:32 2 Komen Anda Di Sini
Share

Hikayat Merong Mahawangsa Full Movie



Sinopsis Hikayat Merong Mahawangsa
Hikayat Merong Mahawangsa tergolong dalam genre kesusasteraan sejarah Melayu tradisional dan tertulis dengan mematuhi struktur penulisan pensejarahan tradisional seperti yang dapat dikesan pada penulisan Hikayat Raja Pasai, Hikayat Aceh, Sulalat al - Salatin (Sejarah Melayu), Hikayat Banjar dan pelbagai hasil penulisan sejarah tradisional Melayu yang lain. Hikayat ini mengambil judulnya daripada nama seorang raja yang berasal dari Rom yang dipercayai melahirkan dinasti Mahawangsa menjadi sumber keturunan raja-raja yang membuka negeri yang diberi nama Langkasuka yang kemudiannya lebih dikenali sebagai negeri Kedah Zamin Turan.
Penulisan hikayat ini menggemblengkan ketiga-tiga unsur tempatan, unsur Hindu dan Islam dan ternyata cerita asal usul negeri Kedah ini dikarang selepas negeri itu memeluk agama Islam. Pengarangnya, seorang pujangga istana Kedah, amat setia pada struktur pensejarahan tradisional Melayu kerana memulakan ceritanya dengan mengemukaka asal usul rajanya, peristiwa yang menyebabkan raja itu memulakan pelayarannya, pembukaan negeri, jurai keturunan daripada raja yang pertama kepada yang terakhir (semasa penyalinan terakhir dilaksanakan), kisah pengislaman dan beberapa peristiwa yang ingin disampaikan oleh pengarang berkaitan sejarah negeri Kedah mengikut penilaian dan kacamata masyarakat sezaman.
Walaupun tidak semua hasil penulisan sejarah tradisional ditulis berdasarkan ciri-ciri penulisan sejarah tetapi hanya sebahagian daripada ciri-ciri tersebut, Hikayat Merong Mahawangsa tertulis dengan berpandukan kelima-lima ciri penulisan sejarah yang memaparkan konsep sejarah masyarakat zaman silam.
Bahagian awal cerita mengemukakan kisah-kisah raja dan pembukaan negeri berdasarkan mitos dan lagenda atau cerita-cerita khayalan yang dipercayai masyarakatnya, sama ada bersifat tempatan, bersifat Hindu ataupun cerita-cerita yang berasal dari pengaruh Islam. Dalam bahagian inilah hikayat ini menyatakan yang menjadi nenek moyang raja-raja Kedah ialah Raja Merong Mahawangsa, seorang raja yang bukan sahaja mempunyai ikatan kekeluargaan dengan Raja Rom tetapi juga menjadi pembesar kepercayaannya. Dalam pelayaran menuju ke Negeri China, angkatan yang mengiringi Putera Raja Rom diserang dan dimusnahkan oleh geroda yang telah bersumpah di hadapan Nabi Allah Sulaiman bahawa ia akan menghalang Raja Rom daripada memperlihatkan kebesarannya dengan berbesan dengan Raja China. Sementara Putera Raja Rom dipertemukan dengan puteri China di Pulau Langkapuri melalui usaha geroda sendiri, Raja Merong Mahawangsa diterima sebagai Raja Langkasuka. Baginda hanya meninggalkan negeri itu kepada puteranya, Raja Merong Mahapudisat, setelah puteranya dewasa dan layak memerintah negeri. Raja Merong Mahadipusat memenuhi pesanan ayahandanya dengan mengarahkan putera sulungnya membuka negeri Siam; putera kedua membuka negeri Perak; anakandanya yang ketiga, seorang puteri membuka negeri Patani sementara putera yang bongsu tinggal bersamanya di Kedah dan menggantikan ayahandanya bila baginda mangkat dengan gelaran Raja Seri Mahawangsa.


Part 1





Part 2





Part 3





Part 4





Part 5





Part 6





Part7


Posted by Perantau Sepi Nolove On 22:04 0 Komen Anda Di Sini
Share

Setup Full Movie

 

Storyline

A group of friends plan out a detailed heist that turns deadly when one betrays the other by taking off with the goods. Taking matters into his own hands, Sonny seeks out his revenge teaming up with the most dangerous mob boss in town to get back what is rightfully his. When he finally comes face to face with his longtime friend he will be forced to make a life changing choice.


Posted by Perantau Sepi Nolove On 21:31 0 Komen Anda Di Sini
Share

Bangkitnya Simata Malaikat Full Movie



SINOPSIS :

Cerita berawal dari Gonta (Advent Bangun), seorang murid yang durhaka terhadap gurunya karena telah mencuri kitab yang seharusnya belum bisa di pelajari olehnya. Namun karena iri pada saudara seperguruannya Badra Mandrawata alias Si Buta Dari Goa Hantu, maka akhirnya Gonta berhasil mencuri ilmu milik gurunya dan mempelajari secara diam-diam. Akibat ilmu yang dimiliki belum cukup untuk mempelajari ilmu tersebut, maka akibatnya Gonta menjadi buta matanya. Dalam suatu pertarungan dengan Badra, Gonta berhasil di bunuh, jasadnya di kubur dengan di pisahkan dengan kepalanya.

Gonta atau Mata Malaikat dapat bangkit kembali jika kuburnya di sambar petir tepat malam jumat tanggal 13. Dan secara kebetulan, kuburan mata malaikat tersambar petir tepat di malam Jumat. Jasadnya bangkit, dan merajalela membunuh warga yang tidak bersalah. Mata Malaikat mengobrak abrik kampung untuk mencari keberadaan kepalanya yang terpisah dari tubuhnya. Hingga akhirnya di suatu Kampung yang telah di obrak abriknya, Mata malaikat membunuh keluarga Siti (Enny Beatrice). Siti akhirnya memberitahu kalau Kepala Mata Malaikat berada di tangan Sapu Jagat (Dadeng Herang). Akhirnya setela h memberitahu keberadaan Sapu Jagad, segera Mata Malaikat mencari tempat persembunyian Sapu Jagad. Kepergian Mata malaikat akhirnya di ketahui oleh Marni (Rani Soraya) istrinya setelah Siti memberitahukan kalau Mata malaikat mencari kepalanya.

Akhirnya sampailah mata malaikat ke goa dimana Sapu jagad dan istri serta anaknya tinggal. Mata Malaikat berhasil menyandera Sapu Jagad dan anaknya. Akhirnya kepala Mata Malaikat berhasil menyatu kembali. Kekuatannya pun menjadi semakin bertambah. Sambil menyandera suami dan anak Marni, Mata malaikat menyuruh Marni untuk mencari musuh bebuyutannya yaitu Badra Mandrawata.

Untuk menyelamatkan suaminya, maka berangkatlah Marni untuk mencari keberadaan Badra. Namun ia selanjutnya berguru pada Guntur Seketi di gunung Karang setelah sebelumnya ia diberi petunjuk untuk berguru kesana. Ditengah jalan, sebelum sampai di Bukit karang, Marni di jemput oleh Darus (Peter Chan Lau) dan membimbingnya hingga ke bukit karang menemui Guntur Seketi. Sebelum masuk ke Bukit Karang, Marni harus mandi di sebuah sungai untuk menyucikan diri sebelum bertemu dengan Guntur Seketi. Akhirnya Marni berhasil menemui Guntur Seketi dan di beri ilmu Jurus Jarum Seribu Halilintar yang dapat mengalahkan Mata Malaikat. Namun syarat untuk mempelajari ilmu tersebut adalah harus dilakukan oleh sepasang laki-laki dan perempuan. Maka untuk menjadi sepasang marni dan Darus mempelajari ilmu tersebut secara bersama-sama. Setelah berhasil menurunkan ilmu Jurus Jarum Seribu Halilintar, akhirnya Guntur Seketi pun meninggal. Marni dan Darus turun gunung untuk menghadapi Mata Malaikat. Namun sayang sekali, suami Marni akhirnya juga dibunuh oleh Mata malaikat selama dalam sanderaannya.

Akhirnya Mata Malaikat berhasil di bunuh oleh Marni dan Darus.

Posted by Perantau Sepi Nolove On 21:24 0 Komen Anda Di Sini
Share

Ku Tunggu Jandamu Full Movie



Sinopsis
P
erssik, menjadi janda setelah bercerai dari suaminya, Rozak, namun Rozak tidak begitu saja mau melepaskan Perssik, dia melakukan berbagai cara untuk  mempersulit hidup Perssik, agar Perssik kembali padanya. Situasi menjadi tambah rumit bagi Perssik ketika dia harus menumpang dirumah kakaknya, Cherry, di sebuah lingkungan  kompleks yang semula tenang, namun berubah menjadi 'panas' sejak kehadiran Perssik di sana.


Posted by Perantau Sepi Nolove On 21:14 0 Komen Anda Di Sini
Share

Lihat Boleh Pegang Jangan Full Movie



Sinopis film Sinopsis Film Lihat Boleh Pegang Jangan

Warung Bakso Goyang Lidah milik Bang Kimbul, sudah lama bersaing sengit dengan warung bakso di depannya, Joget Lidah, milik Ibu Umi. Keduanya tidak mau mengalah, saling beradu, siapa yang lebih ramai pengunjungnya. Adalah Udjo anak bang Kimbul, yang diam-diam mencintai Salma, putri ibu Umi. Namun sayangnya, salma sedang mabuk asmara pada Jay, seorang pria mentereng, lulusan luar negeri yang jago bahasa Inggris, yang nampaknya sangat tertarik pada bisnis Bakso milik Bu Umi

Di saat persaingan makin tajam hingga saling menjatuhkan dan mensabotase dengan berbagai cara. Tiba-tiba muncul warung bakso baru, SUPER DELICIOUS, yang mentereng interiornya, dengan fasilitas yang modern. Pemiliknya ternyata adalah Jay, yang diam-diam, selain mencuri ilmu, juga membajak Neneng, salah satu pegawai kepercayaan Ibu Umi yang jago membuat bakso

Warung mereka tentu kalah bersaing. Dalam sekejap, semua pelanggan sudah beralih pada restoran Jay tersebut. Salma yang marah dan kecewa karena dikhianati, mengamuk, hingga akhirnya dimasukkan dalam penjara

Ketika Udjo berhasil membebaskan Salma, mereka diminta oleh Ibu Umi dan Pak Kimbul untuk bersatu mengalahkan restoran Jay. Ternyata sejak kecil Udjo dan Salma adalah soulmate dalam membuat bakso. Sekarang keahlian masa kecil mereka menjadi senjata satu-satunya untuk merebut kembali langganan mereka. Dengan jogetnya yang asyik - yang hanya boleh dilihat, tapi jangan dipegang - Salma memang mampu berhasil membuat bakso yang lezatnya bukan main, namun bagaimana caranya merebut pelanggan lama mereka yang sekarang telah beralih pada bakso lain? Bukan pekerjaan gampang tentunya, bahkan harus bersiap mengorbankan semua usaha yang telah mereka rintis selama ini


Posted by Perantau Sepi Nolove On 21:05 0 Komen Anda Di Sini
Share

Ada Apa Dengan Pocong Full Movie

 

 

Sinopsis ADA APA DENGAN POCONG

Suatu malam Wawan diteror habis-habisan oleh Pocong di tempat kostnya. Kemudian Hary, Boy dan Tedi mengalami hal yang sama, bahkan kemudian Tedi harus tertabrak mobil, ketika ia ketakutan dikejar pocong sehingga Tedi harus dirawat di rumah sakit.
Esoknya, Hary dan Wawan segera mendatangi Dukun sakti untuk meminta perlindungan. Tapi ternyata, keris pemberian Dukun untuk melindungi Wawan dan Hary tidak membuat Pocong berhenti mengejar.
Kecelakaan yang menimpa Tedi dan Hary, membuat Wawan dan Boy semakin ketakutan. Tapi mereka tidak bisa menghindar lagi dari dendam Pocong. Malam berikutnya, Wawan yang harus mengalami kecelakaan dengan mobilnya, karena Pocong terus menterornya. Boy panic, sehingga ia akhirnya mengakui kesalahnnya kepada Ririn dan Mirna teman kostnya. Ternyata, Hary Cs sudah berbuat kesalahan, yaitu telah membunuh tidak sengaja seorang gadis bernama Lastri.
Kejadiannya, suatu hari Wawan membuat skenario untuk menjodohkan Hary dengan Lastri, teman sekampusnya. Wawan bersama Boy mengajak Lastri untuk ikut pulang dengan mobil Wawan. Di tengah jalan mobil Wawan mogok, padahal itu hanya rekayasa saja.
Wawan menawarkan kepada Lastri untuk pulang bersama Hary. Ia bahkan menjamin Lastri akan baik-baik saja bersama Hary, karena Hary teman baiknya. Padahal, maksud Wawan menawarkan Lastri ikut bersama Lastri, semata-mata supaya Lastri bisa dekat dengan Hary.
Lastri mencium gelagat tersebut. Ia merasa tersinggung diperlakukan seperti itu oleh Wawan. Lastri marah, kemudian pergi meninggalkan Wawan Cs.
Wawan berusaha mengejar Lastri, dan Lastri mempercepat jalannya. Tiba-tiba saja kaki Lastri tersandung batu dan terjatuh. Seketika itu Lastri terkapar tak sadarkan diri. Bahkan, setelah diperiksa nadinya, ternyata Lastri telah meninggal. Wawan Cs panik. Mereka saling menyalahkan.
Malam itu mereka menyimpan mayat Lastri di gudang. Tapi karena khawatir mayat itu akan membusuk dan tercium orang, esoknya mereka memutuskan untuk menguburkan mayat Lastri — dengan mengenakan kain kafan – secara layak di tanah kosong. Mayat Lastri penasaran, dan akhirnya Pocong “mengejar-ngejar” mereka semua



Posted by Perantau Sepi Nolove On 20:37 0 Komen Anda Di Sini
Share

The Scorpion King 3: Battle For Redemption Full Movie




Director: Roel Reiné
Writers: Brendan Cowles, Shane Kuhn
Cast: Victor Webster, Ron Perlman and Billy Zane
Genres: Action, Adventure, Fantasy
Country: Thailand
Language: English
Runtime: 104 min


TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456


Posted by Perantau Sepi Nolove On 19:59 0 Komen Anda Di Sini
Share

Sherlock Holmes: A Game of Shadows Full Movie




Director: Guy Ritchie
Writers: Michele Mulroney, Kieran Mulroney
Cast: Robert Downey Jr., Jude Law and Jared Harris
Genres: Action, Adventure, Crime, Mystery, Thriller
Country: USA
Language: English
Runtime: 129 min
Plot: Sherlock Holmes and his sidekick Dr. Watson



TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456


Posted by Perantau Sepi Nolove On 19:48 0 Komen Anda Di Sini
Share

The Loan Shark Full Movie





Director: CL Hor
Cast: Sam Lee, Eddie Cheung and Rosanne Lui
Genre: Action, Thriller
Country: China | Malaysia
Language: Cantonese
RUntime: 95 min




TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456




Posted by Perantau Sepi Nolove On 19:43 0 Komen Anda Di Sini
Share

Jabberwock Full Movie




Director: Steven R. Monroe
Writers: Raul Inglis , Rafael Jordan
Cast: Tahmoh Penikett, Michael Worth and Kacey Barnfield
Genres: Action, Adventure, Fantasy
Country: USA | Canada
Language: English
Runtime: 84 min
Plot: Jabberwock features the horrifying Jabberwock


TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456


Friday, 23 December 2011

Posted by Perantau Sepi Nolove On 15:25 0 Komen Anda Di Sini
Share

Death Of A Ghost Hunter Full Movie

 

 

Storyline


Renowned "ghost hunter", Carter Simms is paid to conduct a paranormal investigation of a supposedly haunted house. Along with a cameraman, a reporter, and a spiritual advocate, she embarks on a three night journey into terror. 


Tuesday, 20 December 2011

Posted by Perantau Sepi Nolove On 16:38 0 Komen Anda Di Sini
Share

Jawapan Mahasiswa Kepada Panglima Perang


Siapa yang lebih biadap sekarang nie? Mahasiswa atau Panglima Perang? Anda tengok dan nilai sendiri.. Pape pun taniah kepada Adam Adli kerana berani menurunkan bendera Najib.. Caya lu bro... Wa tabik sama lu...


Panglima Perang





Mahasiswa




Dan di bawah nie plak video orang nak cari Publisiti Murahan...





Nolove nak nasihatkan la, tak payah la nak jadi Gangster Politik tak ada makna nya.. Tika isu bendera Malaysia yang dibakar dan dipijak oleh negara jiran, asal tak cari? Perihatin la sangat, minta derma untuk tabung amal pon dah merungut.. pooo dah... Sendiri mau ingat lah ya..

Monday, 19 December 2011

Posted by Perantau Sepi Nolove On 12:36 0 Komen Anda Di Sini
Share

A Chinese Ghost Story Full Movie

 

Storyline

Tax collector Ning, a clumsy and easily frightened man, doesn't have any money and decides to stay overnight in an abandoned temple. Little does he know that the temple is haunted. He meets a very beautiful lady who seduces him, but he doesn't know that she is a ghost, usually not leaving any man alive...


Posted by Perantau Sepi Nolove On 12:00 2 Komen Anda Di Sini
Share

Spiritual Kung Fu Full Movie

 

Storyline

Jackie Chan plays the part of the class clown in a shaolin temple whose deadliest secret is stolen. All is lost until Jackie's character discovers the dancing blue ghosts with bright red hair who haunt the library.


Posted by Perantau Sepi Nolove On 11:47 0 Komen Anda Di Sini
Share

Apocalypto Full Movie


Storyline

In the Maya civilization, a peaceful tribe is brutally attacked by warriors seeking slaves and human beings for sacrifice for their gods. Jaguar Paw hides his pregnant wife and his son in a deep hole nearby their tribe and is captured while fighting with his people. An eclipse spares his life from the sacrifice and later he has to fight to survive and save his beloved family.

Sunday, 18 December 2011

Posted by Perantau Sepi Nolove On 23:26 0 Komen Anda Di Sini
Share

Ready Full Movie


READY SYNOPSIS
Ready movie revolves around two characters Prem (Salman Khan) and Sanjanna (Asin) who are in love with each other but their greedy uncles want to choke Sanjanna's family inheritance and prem's family always support him in all crazy plans.

Both parties always plan to teach other a lesson. The story get twisted when Sanjana's family come to know thta they have been tricked. Then both families start taking revenge with lot of planning and plotting..Then the question is what happens to the love story.


Posted by Perantau Sepi Nolove On 21:15 0 Komen Anda Di Sini
Share

Perhatian Pada Kaum Hawa



Mungkin info ni sudah lame, tapi aku nk korang semua tahu info ini agar tidak menjadi mangsa kepada orang yang tidak bertanggung jawab.
Zaman sekarang kita semua pun sudah tahu, dekat luar sana memang ramai editor yang power-power dan terer yang kita tidak sangka.

Malah aku pun buleh dikatakan pandai dalam menggunakan software Photoshop ini tapi tidak lah sampai untuk berfikir dan explore sehingga ingin membuat seperti ini. Tetapi, inillah yang berlaku sekarang. Ada tools (editor x-ray) di dalam photoshop boleh membuat gambar anda berpakaian akan menjadi bogel.
So, nasihat aku, korang kalau perempuan, dinasihatkan agar jangan lah upload gambar dekat facebook or mana-mana laman sosial dengan keadaan pebuh seperti gambar diatas. Ambil lah gambar dari atas dada dan ke atas. Dan juga, jangan pakai baju putih kerana editor akan lebih senang untuk edit gambar anda.
Sila kongsikan dengan kawan-kawan anda yang lain!

Sumber : http://paaduu.com/

Posted by Perantau Sepi Nolove On 19:26 0 Komen Anda Di Sini
Share

Ticket Out Full Movie




Director: Doug Lodato
Cast: Ray Liotta, Alexandra Breckenridge and Colin Ford
Genres: Thriller
Country: USA
Language: English
Runtime: 90 min


TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456


Posted by Perantau Sepi Nolove On 19:23 0 Komen Anda Di Sini
Share

Courageous Full Movie



Director: Alex Kendrick
Writers: Stephen Kendrick, Alex Kendrick
Cast: Alex Kendrick, Ken Bevel and Kevin Downes
Genres: Drama, Family
Country: USA
Language: English
Runtime: 129 min

TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456


Posted by Perantau Sepi Nolove On 19:20 0 Komen Anda Di Sini
Share

Amityville Haunting Full Movie




Director: Geoff Meed
Cast: Tyler Shamy, Devin Clark and Jon Kondelik
Genres: Horror
Country: USA
Language: English
Runtime: 86 min


TIP  : use video PREMIUM ACCOUNT.

(no more ADS, SPEEDING your video)
Username : cooltamil
password : 123456


Posted by Perantau Sepi Nolove On 18:24 0 Komen Anda Di Sini
Share

Sayangilah Si Dia Sebelum Anda Kehilangan Nya



Assalamualaikum rakan rakan nolove, apa khabar semua? Harap harap semua berada dalam keadaan sihat wafiat.. Nolove nak berkongsi video nie ngan korang semua.. Nolove dapat dari rakan facebook nolove.. Tak tahu la cerita nie betul ke tak.. Tapi bila nolove tonton je video nie, Hati nolove terasa sebak.. Tak tahu nak cakap apa selain dermakan Al-fatihah kepada arwah.. Hurmm sedih seyy.. Pape pon korang tonton la sendiri.. dan nilaikannya sendiri..



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Catatan Popular